Leczenie kanałowe pod mikroskopem

Leczenie kanałowe pod mikroskopem LublinLeczenie kanałowe, czyli endodoncja, polega na dokładnym oczyszczeniu kanałów w chorym zębie, a następnie na szczelnym ich wypełnieniu. W naszym gabinecie zabiegi leczenia kanałowego wykonujemy przy użyciu mikroskopu światowego lidera - firmy Leica. Nasze wieloletnie doświadczenie oraz uznany na arenie międzynarodowej sprzęt i materiały pozwalają na przeprowadzenie leczenia kanałowego z gwarancją precyzyjnego wyleczenia zęba.

Od wielu lat do leczenia kanałowego wykorzystujemy mikroskop, ponieważ zabiegi te wymagają pracy w niewielkich szczelinach uzębienia. Praca w powiększeniu zapewnia odpowiednią widoczność i precyzję leczenia, co jest niezbędne dla zapewnienia najwyższej jakości wykonywanych zabiegów.

Przeprowadzane przez nas leczenie kanałowe zębów pod mikroskopem, przy dodatkowym użyciu osłony z koferdamu, pozwala na osiągniecie najlepszych jakościowo efektów.

Ponadto wykorzystanie nowoczesnego sprzętu pozwala maksymalnie skrócić proces leczenia. Przeciętnie obejmuje ono 2–3 wizyty, choć może się przedłużyć. Dokładny czas trwania leczenia kanałowego jest ustalany indywidualnie, w zależności od poziomu skomplikowania przypadku.

Leczenie kanałowe Lublin

Lekarze gabinetu
tymodental należą do Polskiego Towarzystwa Endodontycznego zrzeszającego specjalistów w dziedzinie endodoncji, co gwarantuje naszym Pacjentom najwyższy standard, profesjonalizm i pełne bezpieczeństwo leczenia kanałowego.

Wskazania do leczenia kanałowego

Leczenie kanałowe zaleca się przed wykonaniem korony lub mostu i przed innymi zabiegami protetycznymi, a w szczególności w przypadku złamania lub zwichnięcia zęba oraz silnego bólu wywołanego próchnicą powikłaną zapaleniem, zgorzelą lub martwicą miazgi zębowej.

Na czym polega leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe polega na rozpoznaniu i eliminacji chorób miazgi zęba oraz tkanek okołowierzchołkowych i obejmuje:

• usunięcie starego wypełnienia;
  • otwarcie komory zęba i zlokalizowanie jego kanałów;
  • opracowanie kanału – usunięcie z komory i kanałów korzeniowych zainfekowanej lub martwej miazgi oraz odkażenie kanałów i nadanie im właściwego kształtu, wykonywane chemomechanicznie, z zastosowaniem urządzeń rotacyjnych i obfitego płukania płynami dezynfekującymi;
  • szczelne wypełnienie wszystkich odgałęzień kanałów i kanalików gutaperką, zapobiegającą powstawaniu niepożądanych nieszczelności i rozwojowi bakterii;
  • odbudowanie zęba za pomocą korony protetycznej lub innej formy rekonstrukcji, w zależności od potrzeby.

Wszystkie zabiegi endodontyczne wykonujemy w koferdamie, zapewniającym higieniczne środowisko.

Ile trwa leczenie kanałowe?

Zastosowanie endodoncji mikroskopowej pozwala maksymalnie skrócić proces leczenia. Przeciętnie obejmuje ono 2–3 wizyty, ale może się przedłużyć. Dokładny czas trwania leczenia kanałowego jest ustalany indywidualnie, w zależności od problemu stomatologicznego.

Przeciwwskazania do leczenia endodontycznego

Leczenia kanałowego nie stosuje się u osób cierpiących na choroby serca i naczyń krwionośnych. O możliwości przeprowadzenia zabiegu każdorazowo decyduje lekarz stomatolog.

Leczenie kanałowe Lublin

Koszt leczenia kanałowego jest ustalany indywidualnie, zależnie od rodzaju i liczby kanałów leczonego zęba oraz zakresu przeprowadzanego zabiegu. Ceny za leczenie kanałowe zęba w Tymodental zaczynają się od 250 zł – sprawdź cennik. Zobacz też: powtórne leczenie kanałowe.