Periodontologia

Periodontologia Lublin - leczenie nadwrażliwości zębówPeriodontologia to dziedzina stomatologii zajmująca się profilaktyką i leczeniem chorób przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej.

W ramach periodontologii w gabinecie Tymo Dental kompleksowo leczymy choroby dziąseł i kości zębów, takie jak:

• recesja dziąseł – problem objawiający się zanikiem lub cofaniem się dziąseł;
  • paradontoza – choroba bakteryjna, której objawami są najczęściej krwawienie dziąseł, obrzęk dziąseł, nieprzyjemny zapach z ust, ruchomość zębów, odsłonięcie szyjek zębowych, nadwrażliwość zębów;
  • zapalenie dziąseł i przyzębia – w początkowej fazie zazwyczaj nic nie wskazuje na problem stomatologiczny, gdyż Pacjenci rzadko odczuwają dolegliwości bólowe. Częściej skarżą się na tkliwość zębów lub lekkie krwawienie z dziąseł, niekiedy występują też obrzęk dziąseł, zmiana ich koloru i odsłonięcie korzeni zębów.

Nieleczone choroby dziąseł powodują duży dyskomfort, a także mogą prowadzić do utraty zębów, dlatego w razie zauważenia niepokojących symptomów lepiej czym prędzej udać się do dentysty.

W celu postawienia precyzyjnej diagnozy i stworzenia właściwego planu leczenia w gabinecie Tymo Dental wykonujemy najpierw zdjęcie pantomograficzne (radiologiczne) i przeprowadzamy skrupulatne badanie periodontologiczne. Proces leczenia rozpoczynamy od usunięcia złogów nazębnych metodą piaskowania bądź skalingu, w zależności od potrzeb, co pozwala zmniejszyć stan zapalny. Następnie likwidujemy reakcję zapalaną oraz przystępujemy do zabiegu regeneracji kości i tkanek przyzębia. W szczególnych przypadkach proponujemy Pacjentowi chirurgiczną regenerację i odbudowę kości.

Czas trwania i skuteczność terapii zależą od stopnia zaawansowania choroby. W Tymo Dental wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia stomatologii, by przywrócić naszym Pacjentom zdrowy, promienny uśmiech. Przypominamy także o regularnych wizytach kontrolnych w celu podtrzymania efektów leczenia i uniknięcia nawrotu choroby w przyszłości.