Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza LublinW naszym gabinecie kładziemy duży nacisk na diagnostykę oraz profilaktykę, a także na możliwie szybkie usuwanie powstających ognisk choroby. Doświadczenie naszego zespołu i wykorzystywany przez nas sprzęt diagnostyczny pozwalają na wczesne wykrycie pojawiających się na przestrzeni lat nieprawidłowości, które nieleczone prowadzą do dyskomfortu, bólu, czy różnych komplikacji.

Od wielu lat zajmujemy się w naszym gabinecie stomatologią zachowawczą, która jest pierwszym krokiem do utrzymania zdrowych i pięknych zębów. W zakres obszaru stomatologii zachowawczej wchodzą profilaktyka jamy ustnej oraz zabiegi i usługi takie jak:

• lapisowanie zębów mlecznych;
  • leczenie próchnicy i wypełnianie ubytków próchnicowych;
  • odbudowa tkanek i rekonstrukcja korony zębów (wypełnienia stałe, światłoutwardzalne, z materiału kompozytowego);
  • wypełnienia stałe, wzmacniane ćwiekami, z włókna szklanego;
  • wypełnienia tymczasowe;
  • endodoncja (leczenie kanałowe) i reendodoncja (powtórne leczenie kanałowe);
  • leczenie nadwrażliwości zębów;
  • leczenie kieszeni dziąsłowych;
  • szynowanie rozchwianych zębów.

Stomatologia zachowawcza Lublin

W Tymodental dużą wagę przywiązujemy do przeciwdziałania i wykrywania próchnicy, z którą boryka się aż 90% Polaków. Próchnica to najpowszechniejsza choroba zakaźna tkanek twardych zęba, dotykająca zarówno dzieci, jak i dorosłych. Powstaje w płytce nazębnej w wyniku niekorzystnego działania kwasów, wytworzonych wskutek metabolizmu cukrów przez bakterie.

Profilaktyka próchnicy, obejmująca codzienną dbałość o higienę jamy ustnej i regularne wizyty u dentysty, pozwala na szybkie wykrywanie i likwidowanie choroby, która nieleczona mogłaby w przyszłości poważnie uszkodzić ząb. Warto wiedzieć, że próchnica może także być odpowiedzialna za choroby dziąseł i przyzębia oraz nieprzyjemny zapach z ust, jak również prowadzić do chorób nerek, serca i stawów, stąd jej leczenie jest tak ważne dla zachowania zdrowia zębów i całego organizmu.

Próchnica objawia się początkowo demineralizacją i zmiękczeniem szkliwa – jej symptomem jest tzw. plamka próchnicowa, która z czasem ciemnieje. Ząb zaatakowany próchnicą we wczesnym stadium rozwoju można z łatwością wyleczyć. Niestety, gdy jednak odwlekamy wizytę u dentysty, próchnica postępuje i wnika do miazgi zęba, co może doprowadzić do jego martwicy – wówczas powstrzymanie stanu zapalanego i uratowanie zęba jest wysoce utrudnione lub praktycznie niemożliwe. W każdym jednak przypadku w gabinecie Tymodental Pacjenci mogą liczyć na kompleksową pomoc dentystyczną i przywrócenie zdrowego uśmiechu.

Leczenie próchnicy dzieci i dorosłych polega na usunięciu chorych tkanek zęba i założeniu wypełnienia w miejsce ubytku próchnicowego. Wysokie zdolności manualne naszych dentystów i stosowane wypełnienia kompozytowe (światłoutwardzalne), dostępne w szerokiej palecie barw, pozwalają uzyskać kształt, kolor i połysk zbliżone do naturalnego zęba. Usuwanie próchnicy wykonuje się w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu zabieg jest całkowicie bezbolesny. Każdorazowo indywidualnie dobieramy odpowiednie rozwiązania, aby przywrócić naturalny wygląd i funkcje zębów.

Nasi Pacjenci odnaleźli nas szukając frazy stomatologia zachowawcza Lublin