Periodontologia

Jedną z najczęstszych chorób przyzębia jest paradontoza. Prowadzi ona do wielu poważnych zmian w jamie ustnej. W TymoDental mamy tego pełną świadomość, dlatego prowadzimy kompleksowe leczenie, wykonując między innymi wszelkie najważniejsze zabiegi z zakresu periodontologii. Dzięki temu każdy Pacjent opuszcza naszą klinikę stomatologiczną ze zdrowym i pięknym uśmiechem.

Co powinieneś wiedzieć o periodontologii?

Periodontologia to dział stomatologii, który skupia się na rozpoznawaniu i leczeniu chorób przyzębia. Jednym z najważniejszych zadań dziąseł jest stabilne utrzymanie zębów w kości. Zmiany chorobowe w tym obszarze jamy ustnej, mogą prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Okazuje się bowiem, że paradontoza, która jest jedną z chorób przyzębia, przyczynia się między innymi do wypadania zębów. Jest to poważna konsekwencja, która prowadzi do znaczącego pogorszenia jakości życia. Dlatego tak ważne jest, aby nigdy nie lekceważyć jakichkolwiek objawów zmian chorobowych. Szybka reakcja i wizyta w profesjonalnym gabinecie stomatologicznym pozwala zapobiec konsekwencjom, do jakich prowadzi paradontoza.

Czym jest paradontoza?

Paradontoza jest to przewlekły stan zapalny, który prowadzi do wyniszczania tkanek miękkich okalających zęby. W konsekwencji dochodzi do recesji dziąsła, czyli do jego cofnięcia. Prowadzi to do rozchwiania zębów, a nawet do ich wypadnięcia. Przez to pogorszona zostaje nie tylko estetyka twarzy, ale przede wszystkim funkcjonalność jamy ustnej. Wielu Pacjentów uskarża się, że paradontoza była ostatecznie przyczyną wycofania się z życia towarzyskiego. Aby poprawić jakość życia, konieczne jest udanie się do gabinetu stomatologicznego, gdzie rozwiązany zostanie problem paradontozy.

Jak powstaje paradontoza?

Zabiegi higienizacji jamy ustnej są niezwykle ważne, dlatego stomatolodzy wielokrotnie przypominają o tym. Dlaczego? Okazuje się bowiem, że po każdym posiłku na zębach pojawia się płytka bakteryjna. Można ją niezwykle łatwo usunąć podczas dokładnego szczotkowania. Problem pojawia się w sytuacji, kiedy zaniecha się zabiegów higienizacyjnych. Po około 12 godzinach płytka bakteryjna ulega mineralizacji, co powoduje powstanie kamienia nazębnego. Jego usunięcie jest możliwe tylko w gabinecie stomatologicznym, ponieważ konieczne jest w tym wypadku wykorzystanie specjalnych urządzeń. Ważne jest, aby nie zwlekać z wykonaniem tych zabiegów, ponieważ kamień nazębny to idealne środowisko do rozwoju bakterii. Przez to bardzo często powstają różnego rodzaju zmiany chorobowe, między innymi właśnie paradontoza. Dlatego warto pamiętać o regularnych wizytach higienizacyjnych raz na pół roku, dzięki czemu można zapobiec poważniejszym zmianom.

Objawy paradontozy

Pojawienie się paradontozy sygnalizowane jest przez wiele różnych objawów. Warto je znać i na nie reagować, ponieważ dzięki temu można uniknąć poważnych zmian w jamie ustnej. Jednym z najczęstszych objawów paradontozy jest pojawienie się krwawienia podczas szczotkowania zębów. Zaobserwować można również zaczerwienione oraz opuchnięte dziąsła. Niektórzy Pacjenci borykają się również z halitozą, czyli nieprzyjemnym zapachem wydobywającym się z ust. Często pojawia się również nadwrażliwość zębów na temperaturę. Przy rozwiniętej paradontozie zauważalne jest odsłonięcie szyjek zębów. Wszystkie te objawy są istotnymi znakami, które powinny być uznane jako sygnał do udania się do gabinetu stomatologicznego.

Jak przebiega leczenie paradontozy w TymoDental?

Niezwykle ważne jest, aby Pacjent po zaobserwowaniu u siebie pierwszych objawów paradontozy niezwłocznie udał się do gabinetu stomatologicznego. Szybka reakcja pozwala skutecznie rozwiązać problem stanu zapalnego!

Leczenie w naszej klinice zawsze rozpoczyna się od wizyty konsultacyjnej. Pozwala ona na przeprowadzenie dokładnej diagnostyki. Jest to też moment, w którym lekarz opracowuje cały plan leczenia. Kolejnym etapem jest przeprowadzenie zabiegu. Leczenie paradontozy polega na usunięciu przyczyny powstania tej choroby. Dlatego w tym przypadku wykonuje się przede wszystkim gabinetowe zabiegi higienizacji jamy ustnej. Aby usunąć kamień nazębny, konieczne jest wykorzystanie skalera, czyli specjalnego urządzenia, które emituje ultradźwięki. Sprawia to, że możliwe jest skuteczne zlikwidowanie przyczyny powstawania paradontozy. Przeprowadzany zabieg jest całkowicie bezbolesny dla Pacjenta. Pozwala to na zachowanie pełnego komfortu podczas całego leczenia.

Zabiegi wykonywane w TymoDental

Periodontologia przynosi różne metody, które pozwalają skutecznie rozwiązać problem paradontozy. W naszej klinice stomatologicznej wykonujemy wszystkie najważniejsze zabiegi, dzięki czemu skutecznie usuwamy problem stanu zapalnego przyzębia.

• Skaling – podczas tego zabiegu wykorzystuje się skaler, czyli urządzenie emitujące ultradźwięki. Pozwalają one na rozbicie kamienia nazębnego – głównej przyczyny powstawania paradontozy.
  • Piaskowanie – jest to zabieg, który skutecznie usuwa wszystkie osady z trudno dostępnych miejsc w jamie ustnej, między innymi z przestrzeni międzyzębowych. W tym celu na uzębienie Pacjenta kieruje się wodę pod ciśnieniem, powietrze oraz drobny proszek. W ten sposób skutecznie rozwiązywany jest problem paradontozy.
  • Kiretaż – zabieg ten polega na usunięciu kamienia nazębnego z kieszonki dziąsła. Pozwala to na usunięcie nawracających stanów zapalnych.

Pojawienie się paradontozy wymaga szybkiej i zdecydowanej reakcji. To właśnie od tego zależy właściwe stan zdrowia całej jamy ustnej. W naszej klinice stomatologicznej problem paradontozy jest skutecznie rozwiązywany dzięki zastosowaniu gabinetowych zabiegów higienizacyjnych. Aby umówić się na wizytę, wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić pod numer 81 750 03 70.