Stomatologia zachowawcza

Powszechnie mówi się o konieczności codziennego dbania o higienę jamy ustnej. Mimo stosowania się do tego zalecenia, w niektórych przypadkach może pojawić się zmiana chorobowa w jamie ustnej. Najczęstszym problem, z jakim borykają się Pacjenci, jest próchnica. W takich przypadkach koniecznością jest wizyta w gabinecie stomatologicznym, gdzie wyleczone zostaną zmiany chorobowe. W klinice TymoDental stosujemy sprawdzone rozwiązania z zakresu stomatologii zachowawczej, które skutecznie pozwalają rozwiązać problem próchnicy.

Co powinieneś wiedzieć o stomatologii zachowawczej?

Stomatologia zachowawcza zajmuje się leczeniem zmian próchnicowych w uzębieniu. Pozwala to na powstrzymanie rozwoju choroby oraz na skutecznie rozwiązanie problemu. Dzięki temu przywracana jest pełna funkcjonalność jamy ustnej, co sprawia, że Pacjent może szybko cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem. W TymoDental wykorzystujemy najwyższej jakości materiały kompozytowe, które umożliwiają skuteczne usunięcie ubytków próchnicowych. Ponadto podczas leczenia zachowawczego wykorzystujemy mikroskop, który pozwala na znaczne przybliżenie. Wzrasta tym samym precyzja przeprowadzanego zabiegu, co daje Pacjentowi gwarancję najwyższej jakości.

W TymoDental do leczenia podchodzimy zawsze całościowo. Dlatego w naszej klinice stomatologicznej oferujemy wszystkie najważniejsze zabiegi z zakresu stomatologii zachowawczej. W TymoDental skutecznie usuwamy zmiany próchnicowe oraz wypełniamy ubytki materiałem kompozytowym. Mocujemy również estetyczne wypełnienia inlay i onlay, o których możesz przeczytać więcej w zakładce o stomatologii estetycznej.

Nasi Pacjenci odnaleźli nas szukając frazy stomatologia zachowawcza Lublin

Czym jest próchnica?

Aby zachować uzębienie w pełni zdrowia, konieczne jest wykonywanie odpowiednich zabiegów profilaktycznych. Okazuje się bowiem, że zaniedbania w tym zakresie mogą prowadzić do rozwoju próchnicy. Jest to zmiana chorobowa, za którą odpowiedzialne są bakterie osiadające na zębach. Idealnym dla nich środowiskiem jest kamień nazębny, powstający w wyniku nieodpowiedniej higieny jamy ustnej. Stąd krótka droga do pojawienia się ubytków próchnicowych. Warto również podkreślić, że próchnica jest chorobą, która z łatwością przenosi się na resztę zębów. Można nią zarazić również inne osoby, np. poprzez pocałunek czy korzystanie z tej samej łyżeczki.

Najczęstszym objawem próchnicy jest krótki, przeszywający ból podczas jedzenia lub szczotkowania. Pacjent może również zauważyć białą plamkę na zębie, która w późniejszym etapie ciemnieje. Ponadto częstym objawem próchnicy jest nadwrażliwość na temperaturę. Są to wyraźne znaki, których nigdy nie należy lekceważyć, ponieważ może dojść do poważniejszych zmian wymagających złożonego leczenia. Aby tego uniknąć, koniecznością staje się wizyta w gabinecie stomatologicznym, gdzie zostaną przeprowadzone zabiegi z zakresu stomatologii zachowawczej.

Jak leczymy próchnicę w TymoDental?

Podczas leczenia najważniejsza jest szybka reakcja. Okazuje się, że jeżeli próchnica została wykryta na wczesnym etapie, wystarczy wykonać zabiegi profilaktyczne. Dzięki temu skutecznie zapobiega się rozwojowi choroby. W przypadku poważniejszych zmian próchnicowych konieczne jest przeprowadzenie całego leczenia. Pierwszym etapem jest dokładne oczyszczenie chorej tkanki. Aby zwiększyć precyzję wykonywanego zabiegu, wykorzystujemy mikroskop stomatologiczny, który pozwala na nawet 25-krotne przybliżenie. Następnie ubytek próchnicowy wypełniany jest za pomocą materiału kompozytowego. Warto podkreślić, że całe leczenie jest bezbolesne, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych form znieczulenia. Pozwala to zdecydowanie zwiększyć komfort psychiczny Pacjenta w trakcie wykonywania zabiegu.

Wypełnienia światłoutwardzalne

W klinice stomatologicznej TymoDental stosujemy skuteczne wypełnienia światłoutwardzalne. Pierwszym etapem leczenia jest przeprowadzenie dokładnej diagnostyki. W tym celu wykorzystujemy nowoczesny laser DIAGNOcam™, który pozwala na rozpoznanie wszelkich zmian próchnicowych. Następnie zarażona tkanka zostaje oczyszczona. W trakcie wykonywania zabiegu wykorzystywany jest mikroskop, który zwiększa precyzję leczenia. Następnie miejsce ubytku jest wypełniane materiałem kompozytowym. Aby szybko uzyskać odpowiednią twardość plomby, wykorzystuje się specjalną lampę. Dzięki temu Pacjent od razu po wyjściu z gabinetu może spożywać wszystkie pokarmy. Nie musi się również obawiać, że plomba wypadnie lub się odkształci. Warto również podkreślić, że rozwiązanie to cechuje się wysoką estetyką, ponieważ istnieje możliwość dostosowania koloru materiału kompozytowego do naturalnych zębów Pacjenta.

Zbagatelizowanie pierwszych oznak próchnicy może w konsekwencji doprowadzić do poważnych zmian w jamie ustnej Pacjenta. Dlatego nie należy zwlekać z podjęciem leczenia zachowawczego w gabinecie stomatologicznym. Przekonaj się sam o skuteczności rozwiązań stosowanych w TymoDental. Aby umówić się na wizytę, wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić pod numer 81 750 03 70.